Články
| ZÁVODY | PRAVIDLA | TECHNIKA |
Zrušení vracení podjeté boje
Poslední seriálová soutěž v Praze mě inspirovala k následujícímu článku ohledně zrušení vracení po podjetí bóje. Zamezení možnosti vracení bylo již jednou pravidly zrušeno, pak v loni bylo přijato opět zamezení a letos na jaře pro mě osobně z nepochopitelných důvodů opět obnoveno. Když závodník podjede a „reflexivně“ se snaží svou chybu co nejrychleji napravit a vrátit se, aby boj objel správně, ovšem ne každý závodník v ten okamžik zaregistruje další modely v závěsu. Vzniká tím nebezpečná situace, která se většinou neobejde bez kolize. Neříkám, že vznikají úmyslně, ale daly by se určitě omezit. Myslím si že, nebyla špatná myšlenka zákazu se vracení i s jejími penalizacemi, tzn. 1podjetí- + 5sec,2p - -1kolo. Ovšem okamžitě vznikaly teorie, jak na tomto systému vydělat (start na levou bóji,případně cílené podjíždění).To by se dalo vyřešit nuceným startem na zadní boji a při případném podjetí by byl dotyčný penalizován. Právě na pražské soutěži jsem byl dvakrát tvrdě „torpédován“ čluny závodníků, kterí podjeli a následně mi nedali přednost. O to větší frustrace byla, když tito závodníci nebyli ze strany rozhodčího ani napomenuti a to i přes skutečnost že model, který se vrací na boji nesmí pod hrozbou udělení karty ani omezit ani ohrozit modely jedoucí za ním. Osobně si tedy myslím, že zrušení zákazu podjíždění nebylo dobré.
Jiří Mašek
Komentáře
Radek - Plzeň 21.10. 2007 17:53:19
Musíme vycházet z pravidel takových, jaké jsou přijatá,ale to neznamená,že neexistuje řešení.Vzhledem k tomu,že články Lipo mají velmi nízkou hmotnost,je tady možnost svařovat,či jinak tvarovat lodě z ocelového plechu (nejlépe nerez).Velká výhoda této technologie je v tom,že po případné kolizi je možné loď vyklepat do původního tvaru kladívkem.
Peterka ml. - Praha 4 23.10. 2007 23:21:18
Přátelé, kamarádi, já v tom vidím jasné a nesporné nutno přejít na plech bo nehoří, jak ráďa říká, můžem v sobě probudit kováře, protahneme sval a ještě ušetříme za uhlík, no není to sqwjelé. A co se změny týká, tak je to jako se wšim z PSH ,velké, naleštěné a nahowno.
Pybé - Plzeň 26.10. 2007 18:04:16
Fakt 1: Eco expert je již v obsazené rozjížďce nezvladatelně rychlý
Fakt 2: Na mistrovství světa se odsouhlasilo většinou států zrušení možnosti se vrátit při podjetí bóje, aby se zabránilo zbytečným a častým kolizím
Fakt 3: Na podzim roku 2006 byli v tichosti zvoleni do technické komise pan Švorčík a pan Fišer. Samozřejmě jako vždy bez jakékoliv diskuze natož snad na základě nějakého hlasování. Byl oznámen pouze konečný výsledek.
Fakt 4: Pan Dahm a pan Švorčík si odjakživa v sekci M dělali co chtěli a zrušení tohoto pravidla nebylo vyjímkou.
Samozřejmě předcházela omáčka, že by se to dalo zneužívat a že bude asi teda lepší to zrušit, bez jakékoliv snahy ze strany technické komise udělat jednoduché opatření proti zneužití. Když Michal Kneys poslal panu Dahmovi v angličtině detailní návrh na opatření proti zneužití, nikdy od něj nedostal odpověď. Zato pan Švorčík volal hned za pár dní po tom, co pan Dahm dostal návrh. Prostě standardní postup, držte hubu a krok, stejně si to uděláme, jak budeme chtít.
Prostě Praha4 musí vždy za každou cenu vyhrát a protože někteří členové tohoto klubu podjíždějí poněkud hodně, tak by asi ztráceli více kol než je třeba. A že to občas někdo zbytečně rozmlátí je jedno, vyhrát se prostě musí. Osobní zájmy především.
Nadešel čas začít jezdit národní kategorie. Je to sice nesystematické, každopádně po dlouholetých zkušenostech je více než zřejmé, že technická komise a Naviga není schopná dát dohromady pravidla rozumná především pro běžné modeláře. Spoustu osobních zájmů, spoustu států a spoustu lobování. Výsledek je, že nás to jezdí každým rokem čím dál méně. Na tohle už opravdu kašlu.
Začnu jezdit rozumné, ekonomické, národní kategorie, protože si chci vklidu zazávodit. A pokud někdo bude mít nutkání být mistrem světa v neobsazené kategorii, ať jezdí i Naviga kategorie.
Totalita skončila pře 17 lety, můžeme svobodně jezdit kategorií kolik a hlavně jaké chceme.
Pybé - Plzeň 26.10. 2007 19:01:04
A pokud jste to pánové v Praze4 viděli jinak než já, můžete se zaregistrovat a napsat komentář. Jen bych uvítal, když by jste někdy začali komunikovat.
Radek - Plzeň 27.10. 2007 10:59:46
Pravda je,že dnes to již nejsou třídy FSR-E Eco, ale FSR-E „Draho“.