Články

| ZÁVODY | PRAVIDLA | TECHNIKA |


Finální shoda ohledně LIPO demoverze v Německu a Švýcarsku

Schůzka klubů Nauticus, ECO IDC proběhla a Švýcarsko se rovněž shodlo na nových, lokálních demo LiXX pravidlech.

IDC povolilo 2s1p LiPo s hmotnostním limitem 280g ( baterie včetně konektorů a kabelů) pro všechny 7 čl. třídy. Rovněž bude povoleno použít jak 7 NIMH, tak 2s1p LiPo 280g v jedné rozjížďce. Pro všechny ECO třídy byl stanoven minimální hmotnostní limit modelu na 1000g.

Nautikus stanovil separátní rozjížďky demo tříd pro ECO, Mono1 a Hydro 1 s LiPo a NiMH.

Třídy S14 a H14 budou zredukovány na 12ti články, rovněž bude povoleno 4s1p LiPo s hmotnostním limitem 560g a A123 LiFePO4 s 5s2p konfigurací. V současné době existuje limit 4500mAh ale uvažuje se 4800mAh do konce tohoto roku.

Vypadá to že 280g/560g znamená přinejmenším 5500mAh články pro příští rok. To znamená pěkně rychlé ECO....

Michal K.


Komentáře

Pybé - Plzeň 19.12. 2007 14:33:55

6 modelů Eco na trojúhelníku v rozjíždce s rychlostí "kylovky" bude už opravdu maso.

Sohlasím s využitím 2 zásadních výhod Li-Po:
1/ Větší využitelná energie vzhledem k hmotnosti (280g nebo 38Wh) je vyhoudou, protože si můžeme více zajezdit. Každopádně je třeba přemýšlet o zvýšení času u experta na 8 minut, aby rychlost byla únosná. Myslím, že ti, co chtějí jezdit rychle(to jsme skoro všichni), nemusí mít strach. V současné době už to je přemotorované a navýšení využitelné energie umožní dostatečnou rychlost na 8 minut.
2/ Možnost libovolného zapojení - dvojnásobné napětí a poloviční kapacita. Poloviční proud cca 25A by hodně ulevil regulaci i motoru. Už bychom nemuseli kupovat drahé regulace za cca 400 Euro.

Bubko Bubeník - Slovensko 20.12. 2007 00:08:14

Zdravím všetkých.
Pekný návrh, len ma udivuje, že zachovali povodný hmotnostný limit, ked na baterkách ušetríme cez 200g. Načo voziť olovo?

Radek - Plzeň 20.12. 2007 10:45:46

Buďte rád, můžete přidat vrstvu laminátu a loď je třeba také vyvážit.

Pybé - Plzeň 20.12. 2007 12:02:23

Model o hmotnosti 1000g je podle mého názoru akorát a nebudou se muset dělat takové papíráky, ze kterých se při ráně staly roztříštěné trosky uhlíku...

Radek - Plzeň 20.12. 2007 14:17:27

Zvýšení výkonu a snížení váhy to je už neůnosné.

Michal - Plzeň 27.12. 2007 10:47:11

To Radek 10:45:46
Jo Ráďo, a proč teda utrácíš tolik peněz za technologii vakuování??? ;)) Pššššt!!!

Radek - Plzeň 27.12. 2007 20:00:47

No Míšo teď jsi to proflák.Ale to víš, musím jít s dobou,kdo nedělá s vakuem není in.

Michal - Plzeň 28.12. 2007 10:41:33

No vidíš a já myslel že jen Silicon Graphics je in ;)Otázkou ovšem zůstává na co Ty všechno to vakuum používáš co? LOL!!!

Radek - Plzeň 28.12. 2007 12:12:38

Na co to vakuum používám to už by jsme se dostali někam jinam a nepatří to na tyto stránky.

MarianD - Slovensko 29.12. 2007 11:19:11

zdravim vsetkych"postihnutych":) medzi sviatkami,
sice ECO aktivne nejazdim, ale ako je znamo sa zivim vyrobou trupov. nemyslim si, ze ECO s Lipo clankami o vahe 800g by muselo byt papierove. mame to vyskusane, chce to len trosku investicie a casu.